analiza oferty zabiegowej

Dzisiaj porozmawiamy o czymś bardzo ważnym!

Aktualizacja Oferty Zabiegowej Salonu

Och, jakże mądrze to brzmi!

Pozwól, że Ci to wytłumaczę.

Co to jest i dlaczego jest to ważne?

Aktualizacja Oferty Zabiegowej Salonu – zanim wytłumaczę zacznę od pytania na które dobrze znasz odpowiedź! 

Kiedy zrobiłaś kompleksowy przegląd Twojej oferty zabiegowej i sprawdziłaś ceny swoich zabiegów? 

Jeżeli dawno temu lub nigdy, to spokojnie!

Jesteś tu, gdzie większość branży Beauty.

Jest to jedno z najczęstszych zachowań. A przecież wszystko dookoła drożeje! 

Wartość pieniądza spada, więc dlaczego ceny zostają sprzed kilku lat (podczas gdy koszty rosną)? 

Jak i czy można w takich warunkach rozwijać firmę??

NIE MOŻNA!

 

Najczęściej, słyszę, że obawiacie się tego, że stracicie klientów,

Albo, nie wiecie jak do tego podejść…

A może nie masz czasu?

Albo po prostu nie chcesz tego zrobić?

 

Znam to. Ja też byłem w tym miejscu!

 

Dawno, dawno temu, kiedy jeszcze po tym świecie chodziły smoki… 🐉 nie no. Żarcik 🤣

 

Ale, tak naprawdę, wiele lat temu, jeszcze jako początkujący manager, wiedziałem, że NALEŻY zrobić aktualizację zabiegową, ale nie wiedziałem jak się do tego zabrać.

Więc, unikałem tematu jak ognia.

Wiedziałem, że COŚ trzeba policzyć. COŚ sprawdzić i WYCIĄGNĄĆ jakieś (JAKIE???) wnioski.

Ale, co ja mam właściwie zrobić?

 

Zacząłem szukać, czytać, pytać i krok po kroku (po wieeeeelu próbach i błędach) udało mi się robić aktualizację oferty zabiegowej!

Zrobiłem pierwszy raz, potem drugi i trzeci i czwarty…

Po jakimś czasie cały proces był prawie automatyczny – wiedziałem na co muszę zwrócić uwagę i co po kolei muszę zrobić żeby wyszły wartościowe dane. 

Co Ty na to… może powiem Ci jak to zrobić? 😇

 

Chcę Ci pomóc!

Ja nie mialem możliwości wejść na bloga czy pójść na szkolenie, na którym ktoś mi powie krok po kroku co robić i wytłumaczy dlaczego.

Wiesz co ja musiałem zrobić?

Zamówić książki zza granicy, przeszukiwać zagraniczne strony internetowe, rozmawiać z mądrzejszymi ludźmi, pytać, dowiadywać się i przede wszystkim EKSPERYMENTOWAĆ NA MOIM BIZNESIE

Chcę Ci podarować coś, czego kiedyś sam nie dostałem. A czy wiesz dlaczego?

Bo to EDUKACJĄ jestem w stanie zmienić branżę Beauty. Im wieksza świadomość w branży tym lepsza branża! ☺️

 

Kto skorzysta?
Przede wszystkim osoby, które prowadzą biznes. Takie osoby są zapracowane, zmęczone i cały czas odpowiadają za swoją firmę.

 

Natomiast, nie przyda się to tym z Was, które nie posiadają swojej firmy i nie maja nad sobą odpowiedzialności.

Krótko mówiąc: jeżeli chcesz zwiększyć przychody w swoim Salonie, to ten materiał może Ci bardzo pomóc i dużo zmienić!

 

Marcin, co takiego się zmieni, jeżeli zaktualizuję swoją ofertę?

  1. Będziesz więcej zarabiać,
  2. Subtelnie „pozbędziesz się” klientów którzy i tak nie są lojalnymi klientami.
  3. Przestaniesz konkurować ceną. Będziesz dawać wartość!

Aktualizacja oferty zabiegowej jest jak badanie okresowe u lekarza.

Raz na jakiś czas wykonujemy podstawowe badania np. krwi i sprawdzamy czy jesteśmy zdrowi.

Dowiadujemy się, czy musimy coś zmienić.

Z aktualizacją oferty zabiegowej salonu jest podobnie.

Sprawdzamy co działa co nie, analizujemy ceny (sprawdzamy kondycję salonu) i po drobnych korektach jesteśmy gotowi na dalsze wyzwania!

Dowiedz się jak wyglada proces!

Oto schemat w którym pracuję:

🔴Przeanalizuj ceny Twojej konkurencji.

Przygotowałem dla Ciebie tabelkę do pobrania i wydrukowania – Pobierz gotową tabelę!

W tabeli wypisz swoją konkurencję – czyli miejsca które klient może odwiedzić zamiast Twojego. Następnie, wypisz zabiegi te wykonywane najczęściej w Twoim salonie. Sprawdź i wypisz ceny danych zabiegów w twojej okolicy.

Dzięki temu spojrzysz na rynek z punktu widzenia klienta.

On za każdym razem decydując się na taka usługę dokonuje wyboru.

Teraz widzisz czy twoje ceny są rynkowe czy nie i dzięki temu możesz podjąć decyzje co dalej z tym zrobić.

🔴Sprawdź ilość wykonanych zabiegów.

Zgodnie z zasadą Pareto 80/20 czyli 20% twoich zabiegów przynosi 80% przychodu.

Sprawdź ile wykonujesz konkretnych zabiegów w okresie czasu:

  • Miesięcznym,
  • Kwartalnym,
  • Rocznym.

Dzięki temu zobaczysz które pozycje możesz usunąć z oferty!

A które są twoimi bestsellerami! Z mojego doświadczenia wynika ze około 40-60% pozycji które masz w ofercie są zbędne! I coś powinnaś z nimi zrobić (np. szybko usunąć 😉).

🔴Czas na działanie.

Masz już ustalenia cen i wiesz co musi zostać, a co wyrzucasz.

Czas na:

  • Nowy katalog zabiegów,
  • Zaktualizowanie strony www,
  • Wydrukowanie nowych ulotek.
Mamy to!

 

Pamiętaj, jeśli dajesz wartość swoim klientkom i one to wiedzą, widzą i czują – nie odejdą! (No chyba, że przesadzisz z cenami czyli np będzie 50% drożej niż wszędzie). 

Ważnym aspektem jest argumentacja dlaczego zachodzą zmiany i co to zmienia dla klientek.

Przykład z życia – mój osobisty fryzjer pewnego dnia podniósł ceny z 80 zł na 100 zł. 

Nie zostałem o tym poinformowany!

Po usłudze, okazało się przy kasie, że mam zapłacić 25% więcej.   Dodatkowo, z komentarzem „mam nadzieje ze to nie problem!”. 

Usługa była taka sama, a właściwie gorsza bo nie zostałem poczęstowany jak zawsze ciastem do kawy (a ja uwielbiam wypieki więc to dla mnie ważny czynnik). 

Nie zostałem uprzedzony, że zostanie zwiekszona cena i nie wiedziałem z jakiego powodu, nie widziałem większej wartości. 

Co zrobiłem dalej? 

Tak, byłem jeszcze kilka razy ale w końcu, przestałem chodzić. 

Dlaczego? 

Bo nie odpowiadało mi ze nagle, za gorszą usługę płace więcej. I nie wiem dlaczego! 

Gdyby za tym poszła jakaś wartość i argumentacja – ok. Nie miałbym z tym problemu.

Jeżeli przy rezerwacji lub przed wizytą dostałbym taką informacje to też byłoby dla mnie ok! 

Nie popełnij tego błędu.

 

Dodam, często słyszę od Was pytanie:

„Jak mam podnieść ceny? Przecież moje klientki odejdą!”

Pamiętaj, że klienci płacą za wartość i efekt, nie za sam zabieg!😃

‼️Z życia wzięte:‼️

W swoim SPA w czasie podwyższania cen wprowadziłem system lojalnościowy: 

Osoby które wydały powyżej X zł w salonie przez Y czasu zostawały Klubowiczem. 

A Klubowicze zostawali na niższych cenach (po niewielkiej podwyżce na poziomie rynkowym). Nowi Klienci płacili więcej. 

Po jakimś czasie, Nowi Klienci też chcieli płacić mniej! Więc, zaczęli wydawać więcej i szybciej. 

Efekt? 

Nasza klientka, przemiła Pani Ania, średnio wydawała u nas 2500 zł rocznie, a po wprowadzeniu Klubu, kwota wzrosła do poziomu 1500 zł /kwartał czyli rocznie = 6000 zł.

Ten prosty mechanizm sprawił, że lojalni klienci wydawali w moim SPA ponad dwa razy więcej niż wcześniej. 

Co Ty na to? 🙂

 

Zajmij się tym JUŻ TERAZ!

Każdego dnia tracisz pieniądze zarabiając mniej! Średnia podwyżka cen według GUS: (https://stat.gov.pl/sygnalne/komunikaty-i-obwieszczenia/lista-komunikatow-i-obwieszczen/komunikat-w-sprawie-sredniorocznego-wskaznika-cen-towarow-i-uslug-konsumpcyjnych-ogolem-w-2020-r-,50,8.html) wyniosła 3,4% w roku 2019 do 2020. 

Jak jest TERAZ? Obecnie ceny wszystkiego rosną jeszcze szybciej… Nie masz na co czekać.

 

Tyle na dzisiaj. Jeżeli masz jakieś pytania, daj mi proszę znać. Chętnie Ci pomogę!

Więcej wskazówek? Bardzo proszę:

  1. Śledź mnie na YouTube i blogu, gdzie znajdziesz więcej treści, które pomogą Ci prowadzić rentowny biznes.
  2. Odbierz dostęp do bezpłatnego kursu o finansach!  <KLIKNIJ>
  3. Czekaj na więcej treści od SPAtoBIZNES!

 

Trzymaj się ciepło!

Ponieważ SPAtoBIZNES, życzę Ci wSPAniałego biznesu!

Marcin

konsultant spa

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *