baza klientów salonu kosmetycznego

Baza Klientów

Jak wykorzystać Twoją obecną bazę klientów, żeby zarobić więcej?

Każdy salon który istnieje dysponuje potężnym skarbem – BAZĄ KLIENTÓW!

Często to najwieksza wartość biznesu!

Baza klientów może zmienić historię Twojej firmy.

A te salony, które z niej regularnie korzystają odnoszą gigantyczne sukcesy!

Te salony, które o tym zapominają lub nie posiadają – wpadają w kłopoty.

Już tłumaczę, dlaczego tak się dzieje!

Baza klientów to Twój gwarant dostępu do klientów.

Jesteś w stanie:

  • szybko (i tanio) się z nimi skontaktować,
  • zaproponować im swoje usługi, ofertę sezonową,
  • zaprosić na wydarzenie,
  • zadać im pytanie,
  • zbudować z nimi silną relację,
  • i po prostu, sprawić, że będą do Ciebie wracać cały czas!

Jeżeli nie masz bazy klientów, to nie masz najcenniejszego aktywa firmy i nie jesteś w stanie przeprowadzić szybkiej kampanii sprzedażowej.

Dodatkowo, musisz wydawać dużo pieniędzy na marketing.

 

To o czym dzisiaj napiszę to szybki, tani i skuteczny sposób na wykorzystywanie bazy klientów. Ale nie tylko. Dorzucę coś o budowaniu bazy.

Dlaczego niektóre salony nieustannie się rozwijają, a inne mają kłopoty finansowe i ciągle szukają nowych klientów?

Spójrz na duże firmy.

Zasada działania jest podobna – najważniejsze, aby skupić wokół siebie jak najwięcej osób zainteresowanych naszymi produktami.

A więc, szybki powrót do podstaw.

Baza klientów to osoby, które już u Ciebie coś kupiły, czyli po prostu już Ci zaufały.

 

Teraz sekret wielkich firm.

Zbuduj ze swoją bazą klientów silną więź. Przyzwyczajmy ich do siebie i do naszego standardu obsługi. Gwarantuję, klienci nigdy nie odejdą.

Baza klientów – moje doświadczenie.

Była to akcja promocyjna w jednym z klubów w którym byłem managerem.

Z okazji Miedzynarodowego Dnia Zdrowia zorganizowaliśmy Tydzień dla Przyjaciół Klubu.

Nasi klubowicze (nasza baza klientów!) otrzymali pocztą niespodziankę (jeszcze wtedy tradycyjną! 😵).  Niespodzianką było zaproszenie dla swoich najbliższych osób naszych klubowiczów.

Na czym to polegało? Zaprosiliśmy do wspólnego spędzenia czasu w naszym klubie! Pokazaliśmy jak fantastycznie można spędzić czas na siłowni wspólnie, dzięki temu szybko dotarliśmy do dużej liczby nowych osób i zyskaliśmy nowych klientów!

Moja Droga, obecnie kilkoma kliknięciami jesteś w stanie wysłać maile lub smsy to tysięcy ludzi.

To ogromna przewaga, której kiedyś nie było!

Do Twoich najlepszych klientów zawsze dzwoń osobiście.

Jeżeli Twoja baza liczy sobie np. 1000 osób, pomyśl ile musiałabyś wydać pieniędzy na reklamy, żeby dotrzeć do 1000 nieprzypadkowych (!) osób, czyli takich które chcą do Ciebie przyjść, a nie do osób które szukają sklepu wędkarskiego! Do osób które na 100% są Twoim potencjalnym klientem.

Marketing „na zimno” z pewnością NIGDY nie dorówna bazie klientów.

 

To jest jeden z najważniejszych tematów, ponieważ bardzo często widzę, że:

  • Salon nie ma bazy klientów i pracuje z dnia na dzień,
  • Salon posiada bazę klientów i zupełnie z niej nie korzysta.

Ponieważ prowadzę kilka projektów, mogę Ci zagwarantować, że regularnie korzystam z pozyskanych baz klientów.

Dzięki temu, że masz swoją bazę klientów Twój marketing staje się dużo tańszy, szybszy i skuteczniejszy.

Wyobraź sobie:

  1. Zbierasz wszystkich swoich klientów na stadionie i wygłaszasz do nich swoją ofertę. Każdy jest uśmiechnięty, każdy już Ciebie zna i ma z Tobą relację.
  2. Z drugiej strony mamy sytuację gdy z ulotkami chodzisz po ulicy w nieznanym mieście i próbujesz kogoś zachęcić do swoich usług. Jak na Ciebie reagują osoby, którym wręczasz ulotkę?

Odpowiedz sobie sama, która opcja jest Twoim zdaniem szybsza i skuteczniejsza?

 

Wiemy już, że warto – super! Jak się do tego zabrać?

Oto wskazówki dla Ciebie, ale dopasowane do tego w jakiej sytuacji jesteś.

Od czego zacząć?
  • Masz system? – Pamiętaj o regularnym wprowadzaniu nowych klientów do systemu.
  • Nie masz systemu? – Prowadź „system” w wersji papierowej!
  • Zapisuj KAŻDĄ osobę która przychodzi do Ciebie na zabiegi.
  • Pamiętaj o wpisywaniu najważniejszych danych: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, data urodzenia.
  • Przyzwyczaj klientów, do kontaktu! Konsekwencja to klucz sukcesu!
  • Buduj relację z klientami. Mając ich dane kontaktowe i ich zgodę na wykorzystanie tych danych, będzie to dużo prostsze. W jednym z miejsc gdzie pracowałem co miesiąc robiliśmy eventy dla naszych klientów. Mieliśmy tę możliwość właśnie dzięki danym kontaktowym!
  • Polecam, abyś na początku miesiąca wysyłaj sms z informacją o promocjach i nowym wpisie na blogu.
  • Raz w miesiącu wysyłaj email z promocjami i nowościami.
  • EDUKUJ. Twój klient będzie dokładnie wiedzieć dlaczego do Ciebie chodzi , będzie umiał to nazwać i opowiedzieć o tym innym.
  • Zapisuj w systemie internetowym lub papierowym najważniejsze rzeczy związane z obsługą klienta i jego preferencjami. Chodzi o przeciwwskazania i preferencje zabiegowe, ale także np. ulubiony zapach, smak , produkt i życie prywatne. Dzięki temu kreujesz indywidualne doświadczenie.

Do mojego SPA regularnie przychodził Pan Marek. Jego ulubionym olejem do masażu był czarny bez z bergamotką i lubił masaż w całkowitej ciszy. Za każdym razem jak Pan Marek przychodził wiedzieliśmy co zrobić, żeby go zachwycić! Dzięki czemu do nas wracał regularnie i nas polecał.

Marcin, klienci nie chcą podawać swojego adresu e-mail!

Ludzie nie zostawiają adresu e-mail bo nie mają z tego wartości tylko spam!

Jak więc pozyskać maile?

Jeżeli masz klienta  na zabieg przeciwstarzeniowy, przygotuj krótki poradnik o tym jak dbać o skórę dojrzałą. Zaproponuj że wyślesz poradnik na maila.

Masz już bazę klientów?

Oto kilka pomysłów od SPAtoBIZES do czego możesz je wykorzystać:

  • Informuj o promocjach i nowościach.
  • Zadzwoń z celem opieki pozabiegowej.
  • Zaproś osobiście na event!
  • Możesz zadzwonić i zapytać o opinie: nowy zabieg, pracownik itd.
  • Możesz poinformować o wielkiej akcji przedsprzedażowej!
  • Pamiętaj złożyć życzenia urodzinowe!
  • Opieka posprzedażowa (np. kończący się krem).
Marcin, ja nie mam czasu.

Ok, rozumiem – to Twój biznes :)!

Jednak zastanów się nad jednym:

A gdyby każdy klient, który u Ciebie kiedykolwiek był w salonie został z Tobą na zawsze? Gdyby wracał do Ciebie regularnie?
Jak wyglądałyby finanse Twoje i Twojego salonu?
Na co byłoby Cię stać?
Jak mogłaby rozwinąć swój salon?

 

Jeżeli odpowiesz na te pytania to zobaczysz, że warto.

Na tak konkurencyjnym rynku, gdzie Salony Kosmetyczne powstają i się zamykają, a każdy klient bez problemu znajdzie nowy Salon (i to najczęściej na tej samej ulicy!), który zrobi to samo w podobnej cenie to właśnie opieka nad gościem jest czymś co może przeważyć szale na Twoją korzyść.

To obsługa klienta wyróżnia salon i to od tego czynnika zależy, czy klienci do nas wracają czy nie. Jest to efekt uboczny dobrze prowadzonej bazy klientów i późniejszego budowania relacji.

 

Reasumując, wiem, że jesteś w stanie już od następnego klienta zacząć przygodę z Bazą klientów!

Tyle na dzisiaj. Jeżeli masz jakieś pytania, daj mi proszę znać. Chętnie Ci pomogę!

Więcej bezpłatnej wiedzy o biznesie Beauty? Bardzo proszę:

  1. Śledź mnie na Facebooku, gdzie ze wszystkim będziesz na bieżąco.
  2. Odbierz dostęp do bezpłatnych szkoleń online  <KLIKNIJ>
  3. Odbierz bezpłatną konsultację i rozwiążmy Twoje problemy.

 

Trzymaj się ciepło!

Ponieważ SPAtoBIZNES, życzę Ci wSPAniałego biznesu!

Marcin

baza klientów w Salonie kosmetycznym

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *