Dochodowe zabiegi kosmetyczne

Zastanawiasz się, w jaki sposób kategoryzować zabiegi, aby Twój marketing był prosty i szybki? Dzisiaj odpowiem, czym tak właściwie są dochodowe zabiegi kosmetyczne w salonie lub SPA.

Dochodowe zabiegi kosmetyczne, gdzie ich szukać?

W jaki sposób podzielić swoje zabiegi? Z jednej strony, dzielimy je ze względu na kategorię – zabiegi na twarz, ciało, masaż itp. Jest to już poziom, który mniej więcej pozwala nam oszacować generowane obroty w danej grupie zabiegowej. Oczywiście, jest to bardzo dobre, ale jak wejść w ten temat głębiej? Musimy popatrzeć na sprawę z innej strony, aby ujrzeć pewne szczegóły, których na pierwszy rzut oka nie widać. 

Jak się za to zabrać?

Dane i wyniki Twojego biznesu 

Niektóre salony nie korzystają z programów do zarządzania. Opierają się wyłącznie na terminarzu. W tym przypadku wyciągnięcie statystyk może być nieco bardziej uciążliwe. Jeśli w ogóle jest możliwe.

Zdarza się, że moi podopieczni również nie korzystają z żadnego systemu. Jednak zawsze zachęcam ich do tego, aby to zmienić, ponieważ system to szybki dostęp do danych.

Jeśli jednak pracujesz na terminarzu i kalendarzu, to w zależności od tego jak bardzo szczegółowo prowadzisz swoje statystyki dotyczące na przykład sprzedaży – okaże się, czy jesteś w stanie coś z tego wyciągnąć. 

Posiadając dane z miesiąca, kwartału, a najlepiej z całego roku: 

  • Sprawdź ile wykonałaś zabiegów,
  • Sprawdź ile zarabiasz na każdym zabiegu. 

Mając te informacje, możemy przejść dalej. 

4 kategorie zabiegów

 I Kategoria – wysoka sprzedaż i zysk 

Bestsellery, właściwie z tymi zabiegami nic nie musimy robić. Dodatkowo, co ważne, dużo na nich zarabiamy. Można powiedzieć, że są to gwiazdy salonu. 

II Kategoria – duża liczba, mały zysk 

W tej kategorii są zabiegi, które wykonujemy bardzo często, jednak zarabiamy na nich bardzo mało. Na zachodzie na tę grupę potocznie mówi się „koń pociągowy”, czyli dużo pracujemy, ale efekt mógłby być wyższy. 

III Kategoria – mała liczba, duży zysk 

Są to zabiegi, które mają dużą opłacalność, ale niestety wykonujemy je bardzo rzadko. Na zachodzie tę grupę określamy mianem „puzzli”.

IV Kategoria – mała liczba, mały zysk 

Na zachodzie zabiegi te nazywane są „bezpańskimi psami”. Zabiegi, których właściwie nikt nie chce. Są w ofercie, ale nie wiadomo po co. 

Jak to wygląda w praktyce?

Jeżeli podzielisz zabiegi na te 4 kategorie, wiesz, że 

  • Twoje gwiazdy świetnie funkcjonują i nie musisz z nimi nic robić. Powinniśmy dążyć do tego, aby jak najwięcej zabiegów było w kategorii I. 
  • Zabiegi z kategorii II, często jest to kosmetyka, manicure, pedicure. Tutaj musisz się zastanowić, co możesz zaproponować klientowi, żeby zechciał zapłacić więcej. Jak podnieść wartość zabiegu (i cenę)?
    Tip 1 – do manicure możesz dodać masaż dłoni, dzięki czemu cena zabiegu pójdzie w górę. Cena zabiegowa się nie zmieni, czas również, a w efekcie komunikujesz klientowi wyższy standard.
    Tip 2 – do manicure możesz dodać parafinę, odżywkę lub maskę na dłonie.
  • Kategoria III to grupa zabiegów, nad którą zdecydowanie powinniśmy skupić się marketingowo, aby w efekcie były to dochodowe zabiegi kosmetyczne. Wyjdź do klienta z wartością. Jednak najpierw sprawdź, czy ceny tych zabiegów nie są zbyt wysokie względem rynku. Wykorzystaj ofertę sezonową do testów, aby sprawdzić czy niższa cena przyciągnie więcej klientów niż dotychczas. 
  • IV grupa biednych, bezpańskich psów. Czyli zabiegi, które są w ofercie, ale właściwie nikt nie wie po co. W tym przypadku należy zacząć od sprawdzenia, dlaczego dane zabiegi nie są wykonywane. Następnie, czy na pewno na nich nie zarabiasz? A na koniec, czy możemy ich wykonywać więcej? Jeżeli jednak nie wiesz, co z tym zrobić – zazwyczaj rekomenduję usunięcie takich zabiegów z oferty. Jeżeli zabieg nie przynosi zysków, tylko zapycha ofertę, nie ma sensu go „trzymać”. 

Podsumowanie

Dzięki tej metodzie, jesteś w stanie bardzo łatwo ocenić, jaki ten zabieg jest i czy coś Ci daje. Jednak, abyś mogła to zrobić – musisz mieć dane i statystyki. Jeśli nie chcesz mieć systemu – okej, ale zapisuj wszystko na kartce. Pamiętaj, prowadzenie statystyk to klucz do sukcesu. Ponieważ z liczb jesteś w stanie wyciągnąć wszystko.

Dochodowe zabiegi kosmetyczne – tego Ci życzę. 

Ponieważ SPAtoBIZNES. życzę Ci wSPAniałego biznesu. 

<KLIKNIJ> do materiału video, o którym dzisiaj mowa.

Co możesz zrobić dziś, żeby jutro prowadzić lepszy biznes? 

Pomyśl o sprzedaży!

ZACZNIJ DZIAŁAĆ!

Zdobywaj nowych klientów, zwiększaj obroty swojego biznesu!

Wskazówki? Bardzo proszę:

  1. Śledź mnie na YouTube i blogu, gdzie znajdziesz więcej treści, które pomogą Ci prowadzić rentowny biznes.
  2. Odbierz dostęp do trzech merytorycznych materiałów video o sprzedaży w salonie <KLIKNIJ>
  3. Umów się na bezpłatną konsultację 1 na 1 i porozmawiajmy o Twoim biznesie <KLIKNIJ>

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *