Dochodowy biznes BEAUTY&SPA

Porozmawiajmy o finansach. Ten temat to wieczna udręka ludzi z naszej branży. Przecież każdy chce prowadzić dochodowy biznes SPA. Jednak większość z nas nie lubi zajmować się liczeniem, statystykami i tabelkami.

Tym materiałem chciałbym odczarować z Tobą finanse i pokazać Ci, że to wcale nie jest takie trudne i skomplikowane.

 

Dochodowy biznes SPA w kilku krokach

 

1. Przestań mieszać budżet osobisty z firmowym.

Jak to wygląda w praktyce? Przychodzą klienci, płacą, gromadzisz gotówkę w salonie. Najczęściej przedsiębiorcy boją się posiadania karty kredytowej, ponieważ nie będą mieć pieniędzy pod ręką. Jednak moim zdaniem płatności kartą są łatwiejsze, bo dzięki temu jesteś w stanie kontrolować swoje wydatki.

  • Idę na lunch, czy przychodzi kurier do salonu i muszę zapłacić za paczkę – ” Wezmę pieniądze z kasy, bo nie chce mi się iść do bankomatu.”
  • Zarobiłam dzisiaj 2000 zł to muszę kupić jakieś szkolenie, nowości – „Wezmę gotówkę z kasy.”

Brzmi znajomo? Przychodzi koniec miesiąca i nagle się okazuje, że w tej kasie wcale nie ma tak dużo pieniędzy jak myślałaś. Co się z nimi stało? Gdzie one są? 

Jak temu zaradzić? 

Przede wszystkim koniec z wyciąganiem pieniędzy z kasy. Pracując ze swoimi podopiecznymi pierwszym rokiem jest stworzenie budżetu, gdzie uwzględniamy pensję dla właściciela. Zapewne myślisz sobie teraz, że nie stać się na to, bo Twoje obroty nie są tak duże.

Jasne, to że monitorujesz swój budżet nie oznacza, że stać Cię na wypłacanie sobie pensji. Najpierw musisz dojść do momentu, gdy będziesz mogła sobie na to pozwolić. Pensja nie musi od razu wynosić tyle ile byś chciała, może docelowo rosnąć w górę. 

Cel 1 Jeśli możesz sobie pozwolić nie wyciągać pieniędzy z kasy – zrezygnuj z tego i wypłacaj sobie pensję. Jeśli jednak nie jesteś w stanie to zapisuj i monitoruj ile wybierasz pieniędzy z kasy każdego dnia. Dzięki temu będziesz mogła podsumować ile tak na prawdę wydajesz pieniędzy z salonu. 

 

2. Ile jest warta Twoja praca?

Dobrym punktem odniesienia jest zastanowienie się – Ile zapłaciłabym osobie, która miałaby mnie zastąpić? 

Dzięki temu masz zapewniony dobry start i wizję do jakiego poziomu powinnaś dążyć. Z drugiej strony jesteś w stanie przygotować się na sytuację, gdy na przykład coś Ci się stanie i nie będziesz w stanie wszystkiego sama ogarniać. 

Załóżmy, że manager, który zaopiekowałby się Twoim biznesem chciałby zarabiać 4/5/6 tysięcy – składa się na to wiele czynników. A Ty będziesz wypłacać sobie taką średnią, powiedzmy 4000 zł miesięcznie. Pojawia się problem, ponieważ teraz nie wypłacasz sobie pensji wcale. Ale czy na pewno? Czasami okazuje się, że po podliczeniu ile wszystkich pieniędzy wyciągniętych z kasy wychodzą 3 tysiące, czasami 8 tysięcy – a w salonie nie zostaje nic. Dlatego tak ważne jest, abyś zapisywała ile rzeczywiście wyciągasz gotówki z salonu.

Cel 2 Gdy już wiesz ile wydajesz pieniędzy, zastanów się – Ile chciałabyś zarabiać? Dzięki temu stworzysz sobie próg, który będzie zawierał wszystkie inne koszty.

Jak to wygląda w praktyce? 

Zakładając, że chciałabyś wypłacać sobie pensję w wysokości 3 tys., musisz się zastanowić o ile należy zwiększyć obroty. Chodzi o to, aby oszacować ogólna kwotę, do której musisz dojść, aby pozwolić sobie na pensję. Takim momentem będzie przekroczenie czerwonej linii, czyli sytuacji, gdzie wychodzisz na plus.

Osobiście przez wiele miesięcy wypłacałem sobie pensję 1000 zł, a resztę reinwestowałem w firmę. Oczywiście prowadzimy dochodowy biznes SPA po to, by zarabiać. Ale nie zawsze od razu możemy sobie na to pozwolić. 

W sytuacji, gdy wyciągasz z kasy 10 tysięcy to bardziej będzie Ci się opłacało zatrudnić osobę, która będzie wykonywać zabiegi za Ciebie na przykład za 5 tys. Dzięki temu Ty będziesz mogła skupić się na rozwoju firmy. W ujęciu długoterminowym Twoja praca będzie więcej warta niż codzienne „dziubanie” i wykonywanie usług.

 

3. Uporządkowanie finansów.

Pierwszym krokiem jest stworzenie zestawienia kosztów stałych, które generuje Twój salon. Dzięki temu wiesz, ile potrzebujesz miesięcznie pieniędzy na opłaty, czynsz, wynajem, ochronę, rachunki itp.

Drugim krokiem jest poduszka finansowa. To określona ilość pieniędzy odłożona na bezpiecznym koncie lub zainwestowana w coś, co możesz szybko spieniężyć. Znam ludzi, którzy mają poduszkę na rok. Moim zdaniem posiadanie poduszki na 2/3 miesiące – czyli miesięczne koszty stałe * 2/3 miesiące – to okres, dzięki któremu będziesz mogła czuć się bezpiecznie.

 

Podsumowanie

1. Jeżeli wyciągasz pieniądze z kasy – zacznij notować ile zabierasz pieniędzy z biznesu.

2. Załóż oddzielne konto firmowe i osobiste. Dzięki temu, jeśli wypłacasz sobie pensję wiesz ile i czy w ogóle zostaje nadwyżki na koncie firmowym. Wtedy możesz zadecydować czy przeznaczasz to na poduszkę, czy chcesz się rozwijać i np. wykupić jakieś szkolenie. 

Lepiej jest podejmować takie decyzje, gdy Cię na to rzeczywiście stać, niż jak robi to większość osób w naszej branży… pod wpływem emocji. 

3. Zastanów się ile realnie jest warta Twoja praca. Określ pułap, do którego chcesz dążyć, czyli ile chcesz zarabiać w przyszłości. Dzięki temu jesteś w stanie zaplanować działania, które sprawią, że będziesz w tym miejscu. 

Trzymam kciuki za finanse. 

Ponieważ SPAtoBIZNES. życzę Ci wSPAniałego biznesu. 

<KLIKNIJ> do materiału video, o którym dzisiaj mowa.

Co możesz zrobić dziś, żeby jutro prowadzić lepszy biznes? 

Pomyśl o sprzedaży!

ZACZNIJ DZIAŁAĆ!

Zdobywaj nowych klientów, zwiększaj obroty swojego biznesu!

Wskazówki? Bardzo proszę:

  1. Śledź mnie na YouTube i blogu, gdzie znajdziesz więcej treści, które pomogą Ci prowadzić rentowny biznes.
  2. Odbierz dostęp do trzech merytorycznych materiałów video o sprzedaży w salonie <KLIKNIJ>
  3. Umów się na bezpłatną konsultację 1 na 1 i porozmawiajmy o Twoim biznesie <KLIKNIJ>

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *