Idealny klient salonu kosmetycznego

Gdzie są wszyscy Twoi klienci?

Większość osób, prowadzących swój biznes, zastanawia się nad tym codziennie.

Dzisiaj dowiesz się, jak sprawdzić, gdzie jest klient Twojego salonu kosmetycznego. 

Nowy klient salonu kosmetycznego – czy wiesz jak go zyskać?

Wychodzimy z założenia, że wiemy, kim jest nasz idealny klient, i co więcej, do niego kierujemy nasz przekaz marketingowy.

Ale, mało który przedsiębiorca powie, że nie potrzebuje nowych klientów. 

Marketing = Nowi Klienci

Jest takie powiedzenie „marketing dźwignią handlu”.

Wynika z niego jednoznaczenie, że jeśli chcesz mieć nowych klientów, musisz zainwestować w marketing i się reklamować. Jeśli zerkniemy na budżet marketingowy wydawany przez firmy branży BEUTY&SPA to okazuje się, że znaczna większość próbuje ogarnąć marketing samodzielnie: szybko, bez planu, bez przygotowania. 

No więc, jak czego zacząć?

 

1. Mapa

Rozpocznij proces namierzania klientów od stworzenie mapy.

Nie, nie zwariowałem😁.  

Zastanów się, z jakich usług korzystają Twoi obecni, już pozyskani klienci.

Gdzie robią zakupy? Co kupują? Z jakich usług innych korzystają? To zdecydowanie najszybszy i najskuteczniejszy sposób, aby pozyskać nowych klientów.

Jak się za to zabrać?

  • Oznacz na mapie punkt, w którym się znajdujesz.
  • Zastanów się, z jakich usług korzystają Twoi klienci. Idąc do pracy – widzisz kto ma klientów w innych firmach.
  • Na mapie zaznacz firmy, które obsługują podobną grupę docelową do Twojej. 
  • Zrób listę usług i firm w okolicy. Podziel je na kategorię np. fryzjerzy, sklepy odzieżowe, salony kosmetyczne itp.

2. Współpraca sąsiedzka

Codziennie wydajemy pieniądze na różne rzeczy i usługi. Jeśli się rozejrzysz po swojej okolicy i stworzysz mapę dotrzesz szybko do nowych klientów. 

  • Wybierz kategorię, np. fryzjerów i zastanów się, co możesz zaproponować, aby skorzystał na tym fryzjer i jego klienci.
  • Zacznij od pójścia do tego salonu i zapłacenia za usługę – nowa fryzura jest zawsze w cenie. Nawiąż relację i zaproś fryzjera lub całą kadrę do swojego miejsca. W ramach przetestowania. Bezpłatnie.
  • Z jakiej racji mam zapraszać na bezpłatne zabiegi? Fryzjer obsługuje około 6 klientek dziennie, a im więcej fryzjerów, tym więcej klientów. Zapraszając swoich sąsiadów fryzjerów zapewniasz ich coś najważniejszego – doznanie.Teoria, a praktyka to nie to samo.Pomyśl, o ile chętniej będą fryzjerzy o Tobie mówić, jeżeli będą wiedzieć co tak dobrze robisz.
  • Zapraszając fryzjerów do siebie, potraktuj to jako inwestycja w swój marketing. Działaj zamiast czekać, aż klient przyjdzie do Ciebie sam.
  • Zrób tak, żeby każda osoba pracująca w okolicy będzie wiedziała co i jak robisz.

Jak to wygląda w praktyce?

Gdy prowadziłem DaySpa w Warszawie, realizowałem program wsparcia „karta sąsiedzka”.

Polegała ona na tym, że biznesy lokalne wspierały się nawzajem. Stworzyliśmy kartę poleceń, którą dawaliśmy klientom. Karta ta dawała rabat lub specjalny bonus, gdy klient korzystał z usług z okolicy. 

Nie namawiam Cię do tworzenia całego systemu (który, swoją drogą działał wspaniale).

Zastanów się, gdzie jest klient Twojego salonu kosmetycznego. Kto już go obsługuje?

Nawiąż współpracę z tymi firmami. Jeżeli przyjdzie do Ciebie 5 fryzjerów, którzy miesięcznie obsługują 600 osób – masz skuteczny marketing za darmo. Ile musisz wydać na marketing, poświęcić na to czasu i energii, aby 600 osób dowiedziało się, jakie wspaniałe usługi oferujesz?

Jeżeli potraktujesz wspomnianych wcześniej w historii fryzjerów, jako klientów VIP to osobiście Ci gwarantuję, że, gdy przyjdzie do nich klient i zaczną rozmawiać o tematach urody to opowie o wizycie u Ciebie. 

Dlaczego warto?

Taki system wprowadziłem we współpracy z hotelem. Zaprosiłem wszystkich pracowników do mojego DaySpa na bezpłatny masaż. (Oczywiście nie przyszli wszyscy).

Zrobiłem im masaż i zaproponowałem, aby polecali nas swoim klientom, którzy chcą się zrelaksować. W ramach rekompensaty zaproponowałem im symboliczną prowizję i masaż w ramach relaksu raz w miesiącu. 

Osoby, które zarabiają 3-5 tysięcy, nie uczęszczają na masaż regularnie… przez to o Tobie nie będę mówić.

Gdy te osoby zaprosisz i pokażesz im, co mogą zaproponować swoim klientom to sieć poleceń i kontaktów będzie bardzo szybko rosła.

W efekcie masz darmowy marketing.

Jeśli w okolicy masz 3 punkty fryzjerskie, to miesięcznie dowiaduje się o Tobie 1800 osób, dodaj do tego inne usługi w okolicy: optyka, dietetyka, sklep z bielizną i zobacz, jak dużo osób może się o Tobie dowiedzieć. Powiedzmy, przyjdzie z tego 10%, to nagle masz 18 nowych klientów. Małe działanie – wielki efekt.

Co powoduje „problemy” z terminarzem i masę nowych klientów. 😉

Reasumując

  • Nie lekceważ potencjału Twojej lokalizacji,
  • Zrób listę lokalnych firm,
  • Zacznij działać. Nie siedź z założonymi rękami, szczególnie teraz, gdy wiele biznesów walczy o przetrwanie!

Jedyne co może uratować Ciebie i Twój biznes to działanie. 

Ponieważ SPAtoBIZNES. życzę Ci wSPAniałego biznesu. 

 

Co możesz zrobić dziś, żeby jutro prowadzić lepszy biznes? 

Pomyśl o sprzedaży!

ZACZNIJ DZIAŁAĆ!

Zdobywaj nowych klientów, zwiększaj obroty swojego biznesu!

Wskazówki? Bardzo proszę:

  1. Śledź mnie na YouTube i blogu, gdzie znajdziesz więcej treści, które pomogą Ci prowadzić rentowny biznes.
  2. Odbierz dostęp do trzech merytorycznych materiałów video o sprzedaży w salonie <KLIKNIJ>
  3. Czekaj na więcej treści od SPAtoBIZNES!
    Na dzisiaj to tyle ode mnie 🙂
    Trzymaj się ciepło,
    Marcin

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *