Jak rozwinąć salon kosmetyczny lub SPA

Jak rozwinąć salon kosmetyczny lub SPA? Jak SKUTECZNIEJ prowadzić biznes BEAUTY? Jeden prosty sposób z gwarancją efektu!

Jak rozwinąć salon kosmetyczny lub SPA? To pytanie spędza sen z powiek osób zarządzających w branży BEAUTY na całym świecie. Najprostszy przepis na udoskonalanie znajdziesz poniżej. Możesz go zastosować w dowolnym obszarze działania swojego biznesu BEAUTY!

 

Czy dopadają Ciebie takie myśli:

Czy jest potrzeba udoskonalania jakiegoś procesu, skoro on już jest i funkcjonuje? Po co poświęcać energię na dopracowywanie pewnych istniejących standardów? Jeżeli coś nie działa – co z tym zrobić?

 

Czy wiedząc dokładnie jak udoskonalić dany proces lub element Twojego biznesu BEAUTY byłoby łatwiej to zrobić? A co, jeżeli będziesz dokładnie wiedzieć jak to zrobić? I najważniejsze: gdybym Ci powiedział, że efekty będą gwarantowane, czy byłoby to coś interesującego? 

Jest to artykuł dla osób odpowiedzialnych za obsługę klienta i wyniki finansowe biznesu. Skorzystają z tego osoby zarządzające – menadżerowie i właściciele salonów kosmetycznych i ośrodków SPA. Jeżeli zależy Ci na zwiększeniu liczby klientów i większych obrotów, to jest to coś dla Ciebie. Po wprowadzeniu tych prostych zasad udoskonalisz swój model obsługi klienta, gospodarki magazynowej, działań marketingowych (i każdego innego procesu, który jest dla Ciebie ważny!). Dowiesz się jak możesz rozwinąć salon kosmetyczny lub SPA w DOWOLNYM obszarze.

 

Jest to przykład mądrej pracy NAD biznesem, zamiast W biznesie!

Przykład z życia kobiety, który przychodzi mi do głowy? W kontekście udoskonalania procesu jest nim nauka jakiejś nowej czynności, np.: make-upu. Jeżeli jesteś kobietą, przypomnij sobie swoje początki z makijażem oczu. Najpierw bawisz się tylko konturówką lub tuszem do rzęs ponieważ dopiero zaczynasz. Wychodzi Ci to słabo. W miarę praktyki stwierdzasz, że kupisz sobie lepszy produkt. Ćwiczysz… zaczyna wychodzić. Po jakimś czasie stwierdzasz, że przydałby się jakiś cień, być może nawet zalotka. Znowu nabywasz umiejętności jak z tym sobie poradzić i się uczysz. Mając cienie, analizujesz w jakiej kolejności trzeba je stosować, dochodzisz do momentu, że przydałaby się jakaś baza. Ilość kosmetyków i akcesoriów rośnie i rośnie. Dochodzą coraz lepsze pędzle, najlepiej cały zestaw z górnej półki itd.

Proces w stylu „co mogę zrobić lepiej, żeby ładniej wyglądać” mniej więcej tak wygląda. Zaczynasz od jednego – dwóch produktów, a kończysz na całej szufladzie niezbędnych akcesoriów. Efekt końcowy – WOW!

Są osoby, którym te 2-3 produkty wystarczą i nie potrzebują umieć więcej. Niektórzy z jakiegoś powodu rezygnują ze wszystkiego. Jeszcze inni potrzebują 2-3 szuflad wypełnionych cieniami i innymi produktami. Jest to indywidualna decyzja czy poświęcać czas, energię, pieniądze na dobry make-up.

 

W biznesie jest podobnie: nie każdy biznes musi być zyskowny, opłacalny i uporządkowany.

To jest Twój wybór, w szczególności, jeżeli zarządzasz swoim salonem lub SPA. Jeżeli jesteś kierownikiem lub managerem to masz trochę gorzej, ponieważ pięknego dnia komuś „z góry” może to zacząć przeszkadzać i przestanie reagować na wymówki w stylu „to normalne, że SPA nie zarabia. Wszędzie tak jest”. Znam wiele osób, które unikają prowadzenia budżetu i żyją w przekonaniu prowadzenia dochodowego biznesu. Tak samo jest z umiejętnościami prowadzenia i zarządzania biznesem.

Chcę Ciebie skłonić do patrzenia na niektóre elementy inaczej. Chciałbym Ciebie zachęcić do zastanowienia się nie tylko nad marketingiem, ale w ogóle nad każdym elementem obiektu, którym zarządzasz. Najpierw doprecyzuję co mam na myśli w odniesieniu do marketingu, a potem przekaże Ci konkretne wskazówki i pytania. Będziesz mógł je zastosować w dowolnym obszarze.

 

Marketing – przykład udoskonalania działań reklamowych na Facebooku.

Chcę umieścić reklamę na Facebooku.

Ponieważ nie wiem który nagłówek, opis i grafika będą działały najlepiej przygotowuje trzy do pięciu wersji danej reklamy. Umieszczam wszystkie materiały w reklamie podczas kampanii testowej, następnie po kilku dniach sprawdzam które z przygotowanych wcześniej materiałów sprawdzają się najlepiej.

To samo robię z grupą docelową, gdyż wybieram kilka grup klientów które moim zdaniem najlepiej zareagują na promowany materiał, sprawdzam i ostatecznie wybieram tą najlepszą.

Jest to prosty przykład udoskonalania reklamy ponieważ ją sprawdzam, testuję i poprawiam. Robię tak do momentu, w którym wynik (w tym wypadku liczba wejść, kliknięć, zapisów) mnie satysfakcjonuje.

Zasada jest jedna: nie zakładaj, że wiesz tylko sprawdź swoje założenia w praktyce, ponieważ zazwyczaj jest tak, że to co ci się wydaje oczywiste dla rynku i dla klientów takie nie jest.

 

Część osób może powiedzieć: ok, ale to kosztuje.

Zgadza się. Jak to mówił mój kolega: „żeby wyjąć coś z biznesu, trzeba coś do niego włożyć”.

Co da ci większą korzyść i na czym więcej zarobisz? Na reklamie, którą sprawdzisz, że działa i która przyciąga odpowiednich klientów, czy na reklamie, która jest mniej skuteczna i przyciąga wszystkich. Ta nieskuteczna jest dużo droższa 🙂

Podobnie wygląda każdy inny proces. Niezależnie czy jest to schemat obsługi klienta, plakat reklamowy, skuteczne motywowanie zespołu czy gospodarka Magazynowa.

Obiecałem Ci dodatkowe pytania, które możesz zastosować w dowolnym obszarze, który chcesz udoskonalić.

Przygotowałem dla ciebie gotową listę do uzupełnienia w formie pliku PDF gotowego do wydrukowania. Znajdziesz go >>TUTAJ<<

 

Bardzo często przyzwyczajamy się do pracy w określony sposób, do wykonywania czynności w określonej kolejności. To jest wygodne. Takie podejście nie prowadzi jednak do najlepszych możliwych efektów. Zmieniając swój sposób myślenia, zrobienie małego przeciągu w głowie i zastanowienie się: „Czy można to zrobić inaczej, lepiej, szybciej, taniej?” Pojawiają się efekty, które mogą Ciebie bardzo pozytywnie zaskoczyć.

Dzięki temu podejściu zwiększyć swoją efektywność, oszczędzisz więcej pieniędzy, sprawniej będziesz obsługiwać swoich klientów i ostatecznie robić skuteczny Marketing. Dojdziesz do momentu, w którym inni będą ciebie pytać: „jak to zrobiłeś?”. Ludzie będą Ciebie pytać jak rozwinąć salon kosmetyczny lub SPA, a Ty im powiesz 🙂

 

Skąd to wiem?

Pracuję w ten sposób w swoim biznesie ponieważ wiem, że jest to bardzo skuteczne podejście. Wiem to po wynikach. W ten sposób pracuję z moimi klientami i dzięki temu pomagam im rozwinąć ich biznes BEAUTY&SPA. Pytam o dane, zachęcam do analizy i wspólnie wyciągamy wnioski. Ustalamy co w przyszłości możemy poprawić i co w tym wypadku zadziałało najlepiej. Pokazuje że można coś zrobić inaczej, lepiej, szybciej lub taniej.

Z mojego doświadczenia wynika, że większość branży BEAUTY tego nie robi. Trzeba stanąć z boku i po patrzeć na siebie, na swój sposób prowadzenia biznesu i na swoje pomysły krytycznie. Wymaga to wyjścia z tzw. „strefy komfortu”, gdzie jest nam przyjemnie i dobrze. Wymaga również myślenia i poświęcenia dodatkowej energii. Co to oznacza dla Ciebie? Daj sobie szansę, wyprzedź konkurencję i przekonaj się, że powyższe rozwiązanie po prostu działa.

Zachęcam Ciebie, żeby nie czekać. Dlaczego? Codziennie wydajesz jakieś pieniądze na reklamę. Każdego dnia obsługujesz klientów, bo zapewne prowadzisz media społecznościowe i masz kontakt z ludźmi. Możesz to wykorzystać i sprawić, że będziesz mieć więcej klientów i sprzedaż więcej usług już od jutra!

 

Co możesz zrobić dziś, żeby jutro prowadzić lepszy biznes?

wSPAniałego BIZNESU!

SPA to BIZNES.

Jeżeli chcesz skutecznie zarządzać swoim biznesem, przyciągać nowych klientów i zwiększyć obroty swojego salonu lub SPA – kliknij w ten link i zobacz nad czym obecnie pracuję <<<LINK>>> Jest to projekt edukacyjny, który zmieni branżę BEAUTY&SPA.

 

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o marketingu, przyciągać nowych klientów i zwiększyć obroty swojego biznesu – mogą Ci się przydać trzy rzeczy:

  1. śledź mojego Facebooka – sprawdź <KLIKNIJ>
  2. pobierz bezpłatny, 50-stronnicowy poradnik marketingowy – TOP BEAUTY MARKETING <KLIKNIJ>
  3. sprawdź tematykę najbliższych szkoleń biznesowych wyłącznie dla branży BEAUTY&SPA <KLIKNIJ>

 

Trzymam za Ciebie kciuki.

wSPAniałego BIZNESU!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *