Kim jest klient salony kosmetycznego?

W jaki sposób szybciej, taniej, a jednocześnie skuteczniej docierać do nowych klientów? Dzisiaj zajmiemy się tym, do kogo powinnaś mówić i kierować ofertę. Dowiesz się, kim jest klient salonu kosmetycznego.

Kim jest klient salonu kosmetycznego?

Wyróżniłem cztery elementy, dzięki którym będziesz mogła określić swojego idealnego klienta. Dzięki temu będziesz wiedzieć, w jaki sposób zaplanować swoją usługę.

Jednak zanim do tego przejdziemy, zacznijmy od początku. W jaki sposób podejmujemy decyzje zakupowe? Na ile działa Twoja strona emocjonalna, a na ile logiczna? Badania naukowe pokazują, że decyzja zakupowa zapada w 100% emocjonalnie. Później uruchamiamy swoją logikę, aby wytłumaczyć się przed samym sobą. Argumentujemy, dlaczego ta podjęta decyzja jest właściwa. Okazuje się, że  torebka, czy buty mają jakieś konkretne zalety, które są uzasadnieniem dla wydanych pieniędzy. Bardzo ważne jest to, aby o tym pamiętać. Ponieważ planując proces pracy z klientem, musimy zastanowić się nad emocjami. Z jednej strony są to emocje, które chcemy wywołać u klienta, natomiast z drugiej, są to emocje, których klient szuka, pożąda. 

1. Klienci

Załóżmy, że Twoją najlepszą klientką jest Pani Ania. Zawsze uśmiechnięta, sympatyczna, nie robi problemów i zawsze zostawia u Ciebie dużo pieniędzy. To jest właśnie, mniej więcej idealny klient salonu kosmetycznego. 

Wybierz osoby ze swojej grupy docelowej, kogo chciałabyś mieć najwięcej w swoim salonie. Następnie zastanów się, dlaczego ona do Ciebie przychodzi. Dobrym sposobem jest po prostu wspólna kawa, przed czy po zabiegu. Nie bój się poprosić o 10 minut i zapytaj:

  • Dlaczego Pani nas wybrała?
  • Co sprawia, że Pani do nas przychodzi?
  • Jak się pani czuje w tracie i po wizycie?
  • Co możemy poprawić? 

Rozmawiając z kilkoma klientami zbierzesz dokładne informacje. Na ich podstawie otrzymasz podgląd, na to dlaczego tak właściwie ludzie do Ciebie przychodzą. A to jest niesamowicie ważne. 

2. Analiza kanałów komunikacyjnych

Jeżeli prowadzisz facebooka, instagrama, czy masz dostęp do Google Analytics – tam znajdziesz dane demograficznych swoich klientów. Dlatego warto jest wejść w statystyki i zobaczyć, kto rzeczywiście jest Twoim odbiorcą. Dowiesz się kto tylko reaguje na twoje posty, kto komentuje, kto wchodzi na stronę.
Łącząc te dane z wcześniej wspomnianymi emocjami, zaczyna się klarować obraz klienta salonu kosmetycznego. 

3. Rozmowa z kadrą

Załóżmy, że Twoja kadra to 4 osoby, które obsługują dziennie 4 osoby. Nie jest to najlepszy wynik. Ale mamy 16 klientów dziennie, mnożąc razy 5, a póżniej razy 20, wychodzi dość pokaźna ilość klientów, z jakimi nasza kadra ma kontakt.
W związku z powyższym, pracując z salonem na warsztatach, siadamy wspólnie z zespołem i zastanawiamy się kto jest naszym klientem. Odpowiadając na te pytania dowiemy się na ile znamy naszych klientów. Może to być zaskoczeniem, bo zazwyczaj wydaje się nam, że znamy naszych klientów, a w rzeczywistości nie wiemy o nich zbyt wiele. 

4. Kogo chcesz obsługiwać?

W momencie, gdy zakładasz biznes lub już go prowadzisz pojawia się pytanie – Dla kogo chce świadczyć moje usługi?

Zastanów się nad tym:

  • kogo chcesz przyciągnąć?,
  • jakie wartości chcesz oferować?,
  • jakie emocje chcesz zbudzać w klientach, którzy Cię odwiedzają?

Znając odpowiedzi na te pytania, dodając do nich dane demograficzne, zdanie Twojej kadry, a także Twoją wizję otrzymasz bardzo dobrze dopasowaną personę do Twojego biznesu.

Dzięki temu dowiesz się o swoim kliencie

  • ile ma lat,
  • gdzie mieszka,
  • jak potencjalnie wygląda jego dzień,
  • kiedy ma więcej czasu, a kiedy ma go mniej.

Wiedząc te szczegóły o kliencie swojego salonu kosmetycznego, możemy iść niżej. Dochodzimy do jego potrzeb, a także do emocji.  A jak już wspominałem na początku – emocje decydują, czy klient do nas wraca, czy nie. Czy kupuje, czy nie…

Na podstawie tego, tworząc swoją grupę docelową jesteś w stanie zaplanować każdy etap swojej usługi, właśnie pod te osoby. Wtedy będziesz doskonale wyróżniać się na rynku dla swoich idealnych klientów, a w efekcie mieć ich coraz więcej. 

Jak to wygląda w praktyce?

Większość salonów kosmetycznych i SPA ma podobną ofertę i właściwie chce być dla każdego. W związku z tym, dla żadnej grupy nie jest szczególnym wyróżnikiem. Oczywiście zdarza się, że salon obierze sobie konkretną grupę osób i planuje swoje usługi właśnie pod nie. Jest to jednak rzadkość. Dlatego namawiam Cię do tego, ponieważ jest to potężna siła przewagi konkurencyjnej. A w efekcie Twój marketing jest prostszy, szybszy i tańszy. Jeśli wiesz do kogo chcesz trafić, to jesteś w stanie tak stworzyć tekst, czy grafikę, aby ta konkretna osoba Cię zrozumiała. Gdy ona poczuje, co jesteś w stanie jej dać, przypomnisz jej o wartościach i emocjach, które oferujesz – sprawisz, że jej decyzja zakupowa będzie prosta i szybka.

Podsumowując

Zastanów się nad:

  • swoimi klientami,
  • kogo obsługujesz,
  • kogo chciałabyś obsługiwać.

Zapisz to na kartce, zobacz jak to wygląda i zacznij działać. Do dzieła. Na podstawie tego jesteśmy w stanie zaplanować wszystko: od brandingu, poprzez sposób obsługi gościa, konsultacji, zaproszenia do gabinetu, aż po opiekę przed i po zabiegu. Każdy jeden element Twojego biznesu jesteś w stanie zaplanować pod konkretną osobę. 

Ponieważ SPAtoBIZNES. życzę Ci wSPAniałego biznesu. 

<KLIKNIJ> do materiału video, o którym dzisiaj mowa.

Co możesz zrobić dziś, żeby jutro prowadzić lepszy biznes? 

Pomyśl o sprzedaży!

ZACZNIJ DZIAŁAĆ!

Zdobywaj nowych klientów, zwiększaj obroty swojego biznesu!

Wskazówki? Bardzo proszę:

  1. Śledź mnie na YouTube i blogu, gdzie znajdziesz więcej treści, które pomogą Ci prowadzić rentowny biznes.
  2. Odbierz dostęp do trzech merytorycznych materiałów video o sprzedaży w salonie <KLIKNIJ>
  3. Umów się na bezpłatną konsultację 1 na 1 i porozmawiajmy o Twoim biznesie <KLIKNIJ>

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *