reklama salonu kosmetycznego SPA

Jak zaplanować działania marketingowe w gabinecie lub SPA? Poznaj sposób na skuteczne planowanie akcji marketingowej w branży BEAUTY & SPA, która zawsze działa!

Reklama salonu kosmetycznego lub obiektu SPA to bardzo ważny proces.

Podczas planowania dostrzegam trzy problemy:

  • nikt nie chce się tym zająć,
  • jeżeli coś jest robione to jest to robione na ostatnią chwilę (gdy już nie ma czasu na przygotowanie)
  • najgorszy: nie wiemy w jakiej kolejności, co i w jakim celu musimy zrobić.

W efekcie większość akcji promocyjnych w naszej branży kończy się rabatem na 15-30-50%, który ostatecznie niewiele daje. Nie jest to skuteczny sposób, ponieważ przyciągamy klientów, którzy są chętni na okazje i zazwyczaj nie są częścią naszej grupy docelowej.

Czy jednak reklama salonu kosmetycznego lub ośrodka SPA musi tak wyglądać? Zdecydowanie nie!

Czy mając ustalony schemat jesteś w stanie rozplanować działania z odpowiednim wyprzedzeniem i je zrealizować? Jeżeli wiesz, gdzie i co musisz umieścić, czy byłoby to prostsze? Wiedząc jaki cel chcesz osiągnąć, czy łatwiej by Ci było dobrać odpowiedni sposób działań?

Dotyczy to wszystkich osób odpowiedzialnych za wyniki finansowe biznesu. Skorzystają z tego osoby zarządzające, przede wszystkim menadżerowie i właściciele. Skorzystają z tego osoby, którym zależy na zwiększeniu liczby klientów i większych obrotów, ponieważ ta metoda zawsze działa.

Po wprowadzeniu tych prostych zasad będziesz w stanie uniknąć oferowania zbędnych rabatów, dzięki czemu łatwiej zrealizujesz swoje cele.

Można to porównać do przygotowań na większą imprezę, taką jak np. sylwester ze znajomymi czy wesele. Podejrzewam, że wiesz co trzeba wcześniej przygotować do takiego wyjścia. Musisz mieć sukienkę, niesamowite buty, make-up (i wszystkie akcesoria, żeby wyglądać jak milion dolarów), biżuterię itp. Nie jesteś w stanie znaleźć lub kupić tych rzeczy w ciągu 30 minut, ponieważ wszystko powinno być przygotowane na odpowiedni moment zanim zaczniesz się szykować do wyjścia. Podobnie jest ze skuteczną akcją promocyjną.

Zanim będziesz czytać dalej, zapisz się na mój newsletter dedykowany osobom zarządzającym z branży BEAUTY & SPA.

[grwebform url=”https://app.getresponse.com/view_webform_v2.js?u=hkRx4&webforms_id=34383201″ css=”on” center=”off” center_margin=”200″/]

 

Oto rozwiązanie:

Jednym słowem potrzebny jest porządek i jasny, prosty plan. Tylko wtedy reklama salonu kosmetycznego lub hotelowego SPA będzie skuteczne. Oto zestaw pytań, który ułatwia cały proces. Możesz pobrać poniższą listę w formie pdf (gotową do wydrukowania) tutaj: >POBIERZ<

Zrób to w następujący sposób:

Określam konkretny cel.
    • Co i w jakim celu chcę osiągnąć?
    • Jaki efekt ma mi dać dana akcja promocyjna?
    • Do kiedy chcę go zrealizować?
    • Skąd będę wiedział, że został zrealizowany?
    • Jak chcę go zmierzyć?
    • Jaki budżet chcę przeznaczyć na tę akcję?

Zastanawiam się jakie narzędzia są mi potrzebne, żeby ten cel osiągnąć.

    • Czy potrzebuję zrobić webinar?
    • Jakie posty muszę umieścić posty w social media?
    • Muszę uruchomić płatną reklamę i remarketing czy może wystarczy, jeżeli będę bazować na obecnych klientach?
    • Z jakim wyprzedzeniem i które narzędzia są mi potrzebne?
    • Jakie materiały drukowane mogę umieścić w salonie?
    • Co jeszcze mogę zrobić?
Otwieram kalendarz i planuję działania w czasie.
    • Kiedy, które z wcześniej ustalonych działań muszę zrobić?
    • Jaka powinna być ich kolejność?
    • Jak długo ma trwać akcja promocyjna?
    • Kiedy i które kanały komunikacji powinny zostać uruchomione?
Optymalizacja podjętych działań. Na podstawie ustalonego celu analizuję, jak się sprawdzają uruchomione narzędzia. M.in.:
    • ile jest wyświetleń?
    • Ile jest wejść na stronę?
    • Jakie jest zainteresowanie?
    • Jak efektywnie wykorzystujesz budżet?
    • Czy klienci pytają o promowane usługi?
Sprawdzanie efektów podczas trwania akcji i po tym jak zostanie zrealizowana. Jeżeli podczas trwania promocji któreś działanie jest skuteczniejsze – staram się zwiększyć jego skalę i zasięg oddziaływania. Po zakończeniu akcji sprawdzam czy zaplanowany cel został osiągnięty.
    • Jeżeli nie – ile zabrakło i dlaczego?
    • Czy mogłem zrobić coś inaczej lub lepiej?

 

Wyciąganie wniosków jest bardzo ważne, jednak o tym innym razem.

Stosując ten 5-punktowy plan działania i odpowiadając na te pytania zyskasz spokój i pewność. Spokój, ponieważ wiesz co i kiedy masz zrobić, żeby się odpowiednio przygotować od planowanej akcji. Pewność, bo podjęcie tych działań i zastanowienie się nad tymi elementami sprawi, że efekty będą zdecydowanie lepsze. Tutaj możesz go pobrać >POBIERZ<

 

Być może zastanawiasz się skąd to wiem. Przeprowadziłem lub planowałem dziesiątki akcji promocyjnych dla siebie lub moich klientów. Przykładowo ostatnio przy wydaniu na zaplanowaną akcję promocyjną wydatki wynosiły około 2000zł, a dochód wyniósł 26000zł. Nie wiem czy u Ciebie też będzie to aż tak skuteczne, jednak gwarantuję Ci jedno: każda zaplanowana akcja promocyjna będzie mieć większą skuteczność i lepsze efekty niż akcja rabatowa zrobiona „na kolanie” na jutro.

Ważne jest jeszcze to, że większość branży beauty tego nie robi. Co to oznacza dla Ciebie? Daj sobie szansę i wyprzedź konkurencję. Przekonaj się, że powyższy schemat po prostu działa. Wiem bo, ponieważ moje rozwiązania sprawdziły się w wielu miejscach z naszej branży.

Dlaczego jest to ważne teraz?

Zachęcam Ciebie do jednego – nie odwlekaj działania w czasie. Dlaczego? Prawdopodobnie codziennie wydajesz jakieś pieniądze na reklamę. Codziennie obsługujesz klientów. Codziennie prowadzisz media społecznościowe i masz kontakt z ludźmi. Możesz to wykorzystać i sprawić, że będziesz mieć więcej klientów i sprzedaż więcej usług już od jutra!

Pamiętaj: SPA to BIZNES.

Jeżeli chcesz skutecznie zarządzać swoim biznesem, przyciągać nowych klientów i zwiększyć obroty swojego salonu lub SPA – kliknij w ten link i zobacz nad czym obecnie pracuję <<<LINK>>> Jest to projekt edukacyjny, który zmieni branżę BEAUTY&SPA.

 

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o marketingu, przyciągać nowych klientów i zwiększyć obroty swojego biznesu – mogą Ci się przydać trzy rzeczy:

  1. śledź mojego Facebooka – sprawdź <KLIKNIJ>
  2. pobierz bezpłatny, 50-stronnicowy poradnik marketingowy – TOP BEAUTY MARKETING <KLIKNIJ>
  3. sprawdź tematykę najbliższych szkoleń biznesowych wyłącznie dla branży BEAUTY&SPA <KLIKNIJ>

 

Trzymam za Ciebie kciuki.

wSPAniałego BIZNESU!

1 thought on “Reklama salonu kosmetycznego i SPA – jak zaplanować działania marketingowe?”

  1. Pingback: Marketing salonu kosmetycznego i SPA - czy promocja działa?

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *